Blij met een klein beetje klein nieuws

Blij met een klein beetje klein nieuws

Soms is een berichtje op een vroege ochtend mijn-wereld-nieuws.
Het is 5 uur en de ventilator is uitgevallen. Het is helledonker. Ik ruk mezelf net wakker genoeg om de zaklantaarn op het nachtkastje te pakken. Mijn eerste gedachte gaat naar 800km zuidelijk: zou de totale chaos uitgebroken zijn in het verzuipende Bangkok, waardoor hier de elctriciteit moet afgesloten worden? Ik wandel voorzichtig rondjes om het huis: zelfs de honden vertrouwen de boel niet en volgen mij.

Een half uurtje later klikt eerst de pomp en daarna ruist de vriezer. Oef, Sodom en Gomorra zijn niet vergaan, het was slechts de bewaker van de provinciale centrale die in slaap gevallen was.
Hop naar binnen, naar de Senseo en de computer. Terwijl het schuim nog prikkelt op het kopje Douwe Egberts, licht het eerste bericht op van vriend Fons uit Bokrijk, die Belga citeert: Brouwerij Huyghe wint de prijs voor het Beste Bier Van De Wereld.

Via youtube zie ik Alain Delaet op de ladder vol trots tappen uit zijn hoge koperen ketel. Ik herken hem. Ik was in 1968 uitbater van cafe 't Muzeke op de Gentse Vrijdagmarkt. De eerste bezoekster was mijn studentenlief. Ik open mijn facebook: zij logt net in en schrijft in Nimes, dat ze mijn youtube melding leuk vindt. Ze herinnert zich vast hetzelfde als ik. Klein lief in een grote wereld.

Nong Khai 20 10 2011  RdS



Uit de http://www.worldbeeraward.com/ meer dan het proosten waard:

World's Best Dark Ale, World's Best Ale
Rodenbach Grand Cru 6%

World's Best Lager
Samuel Adams Double Bock 9.5%
World's Best Pale Ale
Deschutes Hop Henge 9%

World's Best Stout & Porter
Harvey's Imperial Extra Double Stout 9%

World's Best Wheat Beer, World's Best Beer
Weihenstephaner Vitus 7.7%

World’s Best Barley Wine Dark Ale
Botet Barley Wine 2009 9.1%
World’s Best Brown Dark Ale
Kamakura Beer Flower 5.5%
World’s Best Flavoured Dark Ale
Thornbridge Bracia 9%
World’s Best Kriek Dark Ale
Bockor Kriek Max %

World’s Best Mild Dark Ale
Brains Dark 3.5%

World’s Best Old / Vintage Ale / Oud Bruin Dark Ale
Rodenbach Grand Cru 6%

World’s Best Speciality Dark Ale
Redoak Special Reserve 12%
World’s Best Strong Dark Dark Ale
Dark Island Reserve 10%