Voor mij geen Naga Fireballs asjeblief

Vorig jaar heeft de tempel het aantal luidsprekers verdubbeld tot 12. Vermoedelijk heeft een monnik gezien op you tube, hoe de luidsprekers tegenwoordig op torens worden geplaatst. Die boemboem dozen overschreeuwden de tempelmuren en het gedreun leek wel uit 24 loeiende boxen te komen.
Dus dit jaar ben ik op tijd vertrokken naar Udon, een stad die niet aan de Mekong ligt, een provincie die niet overstroomd is. Als voorbereiding had ik naar twee guesthouses een mailtje gestuurd met de vraag of er een kamer beschikbaar was. Verder heb ik de websites bekeken van 2 andere guesthouses en een paar restaurants met Europees menu. Aan de hand van de stadsplattegrond heb ik een keus gemaakt voor gemakkelijk bereikbare locaties, want Udon is nogal chaotisch en zonder bijrijder is het oppassen geblazen.
Mijn eerste keus was http://englishmansretreat.com , een net zwembadhol. Alles was schoon, de prijs was in overeenstemming met de geboden kwaliteit (500Bath of 12e). Het complex is strak ommuurd, de deur op slot, maar wel een bel voor nieuwkomers en een codeslot voor bekenden. De eigenaar stond te biljarten, stelde zich niet voor, maar wuifde naar een bloedmooie receptioniste: ze had weliswaar gezien, dat ik alleen was, maar vroeg toch of ik een familiestudio wou. Ze gaf me een alvast de rekening van mijn verblijf. Eerst 1500 betalen, dan de sleutel ontvangen...ze wilde dus een deposit. De minnaar van het sjagrijn zat aan de bar met zijn laptop, maar gunde mij geen blik waardig. Vanmorgen zou de ontbijtbar om 8u openen, dus ik heb om 7u maar mijn Senseo uit de truck gepakt, de twee geheime regels van Thailand kennend: je hebt alleen een afspraak als hij doorgaat en koffie is een suikerderivaat.

Vanochtend heb ik mijn deposit teruggegrepen en ben vertrokken naar http://baanworachan.com Gunstig gelegen naast de Franse koffiebranderij en het delicatessenhuis vlak voor Global House. De chinese eigenaar kwam net aangezoefd in zijn BMW en raasde zonder begroeting dat ie alleen nog een chalet had van 1000Bath. De limousine spetterde in de hooglak, de tuin prima onderhouden, de receptioniste een goeddoorvoede diva. De twee hangende loeders achter de bar keken strondverveeld en richtten routinematig hun koppen op mijn kruis. Ik dacht, ik ben Jezus niet en schiet geen Fireballs, dus wegwezen uit dit protserige resort.

Mijn derde doel was http://ruysukhotel.com , een tropische verrassing. Geen zeep, maar verder een grote kamer voor 400Bath. Zijstraatje van de Adunyaded Road, met parkeerplekken en brommerverhuur. Het geheim ligt echter aan de achterkant van dit blok. Aan de westelijke zuidkant van het Nong Sim meer is 2 maanden geleden de http://thebookhouseandcoffeeshop.com geopend. Een schitterend restaurant met rode muren en groot terras met prachtig uitzicht op het park. Een fraai lunchmenu-bv Samosa- voor 99Bath of bijna 3e. Veel curry rond 250Bath of 6e. Op woensdag bovendien heerlijk Mexicaans voor 300B of bijna 8e.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten